Θωρακίζουμε τον οργανισμό μας κατά της γρίπης!

Τους χειμερινούς μήνες η γρίπη είναι σε έξαρση. Καθώς, λοιπόν, οδεύουμε προς την καρδιά του χειμώνα, πώς μπορούμε να προστατευτούμε από αυτή;

Η γρίπη αποτελεί μια ιογενή λοίμωξη του αναπνευστικού, η οποία προκαλεί ήπια έως σοβαρά συμπτώματα, μεταξύ των οποίων πυρετό, πόνους στο σώμα, ρινική καταρροή, βήχα, πονόλαιμο και κόπωση.
Προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες… «στενής επαφής» με τον ιό της γρίπης, οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγουμε οποιονδήποτε μπορεί να έχει μολυνθεί, όπως επίσης και τα πολυσύχναστα μέρη με ανεπαρκή αερισμό, ενώ επιμένουν στο τακτικό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι αυτό δεν είναι πάντοτε δυνατό, ο καλύτερος τρόπος για να μην νοσήσουμε με γρίπη είναι να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Τι θα ήταν καλό να εφαρμόζουμε, ώστε να έχουμε μια δυνατή… άμυνα;

1. Φροντίζουμε για την υγεία του εντέρου μας

Το μικροβίωμα του εντέρου μας όχι μόνο βοηθά το σώμα μας να αφομοιώσει τα τρόφιμα, αλλά συμβάλλει επίσης και στη ρύθμιση του μεταβολισμού, του βάρους και του ανοσοποιητικού μας συστήματος.
Τα προβιοτικά, πιο συγκεκριμένα, αποτελούν «ευεργετικά» βακτήρια που βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής και στην πρόληψη της μόλυνσης, ενώ μπορούν επίσης να μειώσουν τη σοβαρότητα της γρίπης.
Για την ακρίβεια, ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ένα υγιές, λειτουργικό έντερο.
Καταναλώνουμε, λοιπόν, τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το κεφίρ, και τα οποία ενισχύουν την υγεία του εντέρου.

2. Προσαρμόζουμε τη διατροφή μας

Η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, όπως τα λαχανικά και τα φρούτα, ενισχύει τη γενική υγεία και συμβάλλει στην προστασία από τη γρίπη και άλλους ιούς όλο τον χρόνο.
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα μούρα, ο σολομός και οι γλυκοπατάτες, μεταξύ πολλών άλλων τροφίμων με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, βοηθούν σημαντικά στη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.
Αντιθέτως, οι ειδικοί προτείνουν να αποφεύγουμε την κατανάλωση ζάχαρης, γλουτένης και επεξεργασμένων τροφίμων, τα οποία αποδυναμώνουν δραματικά τη λειτουργία της άμυνάς μας.

gripi

3. Λέμε «ναι» σε βιταμίνη C και ψευδάργυρο

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη την περίοδο των εξάρσεων της γρίπης, χάρη στη γνωστή σε όλους αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση της.
Ωστόσο, μελέτες επιβεβαιώνουν τις ανοσοενισχυτικές ιδιότητες και του ψευδαργύρου. Για παράδειγμα, φαίνεται ότι ο ψευδάργυρος μπορεί να βοηθήσει στην υποχώρηση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος γρηγορότερα, εφόσον τελικά δεν αποφύγουμε την έκθεσή μας στους ιούς που το προκαλούν.
Ο ψευδάργυρος περιέχεται στους κολοκυθόσπορους, στο σπανάκι, στα στρείδια, τους ξηρούς καρπούς και τα φασόλια.

4. Άσκηση και ύπνος

Η άσκηση μας κρατάει σε φόρμα. Συμβάλλει, όμως, και στο να παραμένουμε υγιείς, καθώς ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Ωστόσο, η άσκηση δεν πρέπει να λειτουργεί εις βάρος της ξεκούρασης και του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος είναι βασική προϋπόθεση για έναν χειμώνα χωρίς νόσηση από γρίπη. Στοχεύουμε, επομένως, σε τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου τη νύχτα και αφηνόμαστε σε έναν ολιγόλεπτο μεσημεριανό ύπνο τις ημέρες που νιώθουμε κουρασμένοι.

5. Εμβολιαζόμαστε

Το κυρίαρχο στέλεχος της γρίπης διαφοροποιείται από έτος σε έτος, οπότε θα πρέπει να εμβολιαζόμαστε κάθε χρόνο, γνωρίζοντας ότι, εάν εμφανίσουμε γρίπη μετά από εμβολιασμό, αυτό μπορεί να μειώσει τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της ασθένειάς μας.
Επιπλέον, όμως, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι χρειάζονται περίπου 2 εβδομάδες ώστε να αποδώσει το εμβόλιο. Επομένως, φροντίζουμε να εμβολιαζόμαστε για τη γρίπη εγκαίρως.

gripi

Σε περίπτωση… γρίπης, παρά τις προσπάθειές μας, το Ibutomol είναι αυτό που θα μας ανακουφίσει!

Είναι κατάλληλο για την αντιμετώπιση του ήπιου και μέτριου πόνου που σχετίζεται με ημικρανία, κεφαλαλγία, πόνο περιόδου, οδοντικό, μυϊκό και ρευματικό πόνο, συμπτώματα κρυολογήματος και γρίπης, πονόλαιμο και πυρετό.
Περιέχει 2 δραστικά συστατικά, ιβουπροφαίνη 200mg και παρακεταμόλη 500mg, τα οποία χάρη στην ειδική τεχνολογία παραγωγής του δισκίου απελευθερώνονται ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα είναι να δρουν συνδυαστικά εξασφαλίζοντας αναλγητική, αντιπυρετική και αντιφλεγμονώδη δράση.

 

Πηγές
https ://www.healthline.com/health/flu/how-to-prevent-flu-naturally#flu-shot
https ://www.everydayhealth.com/pictures/boost-your-immune-system-cold-flu-season/
https ://eody.gov.gr/disease/gripi-kai-epochiki-gripi/