Έλλειψη μαγνησίου. Τα σημάδια που πρέπει να μας υποψιάσουν και ο ρόλος της διατροφής

Έλλειψη μαγνησίου. Τα σημάδια που πρέπει να μας υποψιάσουν και ο ρόλος της διατροφής

Η έλλειψη μαγνησίου αποτελεί ένα φαινόμενο ιδιαίτερα συχνό σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. Το 99% του μαγνησίου στον οργανισμό βρίσκεται μέσα στα κύτταρα και μόνο το 1% είναι εξωκυττάριο, γεγονός που σημαίνει ότι η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να μην είναι πολύ εύκολο να διαγνωστεί αλλά, καθιστά αναγκαία την αντιμετώπισή της. Κι αυτό διότι το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο με πολλαπλούς ρόλους στον ανθρώπινο οργανισμό, αφού συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου και της αρτηριακής πίεσης, βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, αλλά διασφαλίζει και την υγεία των οστών. Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι μια τέτοια έλλειψη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία μας…

Πώς θα καταλάβω ότι χρειάζομαι μαγνήσιο;
Η έλλειψη μαγνησίου συνήθως παρουσιάζεται συχνότερα σε όσους καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφέ, ζάχαρης και επεξεργασμένων τροφίμων, σε όσους πίνουν πολύ αλκοόλ, στις γυναίκες που κάνουν χρήση αντισυλληπτικών, καθώς και σε εκείνους που σπάνια τρώνε ωμά φρούτα και λαχανικά.
Σύμφωνα με έρευνες, έλλειψη μαγνησίου παρατηρείται στο 2,5-15% του πληθυσμού. Είναι συχνή στους νοσηλευόμενους ασθενείς (7-11%) ενώ συνυπάρχει συχνά με την έλλειψη και άλλων στοιχείων. Υπομαγνησιαιμία έχει παρατηρηθεί στο 40% των περιπτώσεων υποκαλιαιμίας, στο 30% των περιπτώσεων υποφωσφαταιμίας και στο 23% των περιπτώσεων υπονατριαιμίας και υπασβεστιαιμίας.
Τα συμπτώματα της έλλειψης μαγνησίου είναι πολλά και διαφορετικά, αλλά και αρκετά “συνηθισμένα”, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές ούτε ο ασθενής, ούτε ο γιατρός να τα αντιλαμβάνονται άμεσα, γεγονός που δικαιολογεί και την υποδιάγνωση του προβλήματος.

Ποια σημάδια, λοιπόν, μπορούν να μας υποψιάσουν ότι έχουμε χαμηλό μαγνήσιο;
• Μυϊκοί σπασμοί και κράμπες. Σε περίπτωση σοβαρής έλλειψης, μπορεί να παρατηρηθούν γενικευμένοι σπασμοί σε όλο το σώμα
• Πόνοι στα οστά, κακή σκελετική υγεία
• Συχνοί πονοκέφαλοι
• Γαστρεντερικές διαταραχές (ναυτία, τάση προς έμετο, συσπάσεις, απώλεια όρεξης)
• Δυσκοιλιότητα
• Υψηλή πίεση
• Αναπνευστικά προβλήματα
• Μουδιάσματα
• Αϋπνία
• Κόπωση
• Κατάθλιψη
• Έντονο άγχος
• Ευερεθιστότητα

Ο ρόλος της διατροφής
Το μαγνήσιο δεν παράγεται από τον ανθρώπινο οργανισμό, γι’ αυτό και κυριότερη πηγή πρόσληψής του είναι η διατροφή. Άρα, το τι βάζουμε στο πιάτο μας αποδεικνύεται κρίσιμης σημασίας, αν θέλουμε να εξασφαλίσουμε στον οργανισμό μας επάρκεια μαγνησίου.
Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι και σέσκουλο), τα δημητριακά ολικής άλεσης, η βρώμη, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, οι ηλιόσποροι, οι κολοκυθόσποροι και τα κάσιους.
Επιπλέον, μαγνήσιο μπορούμε να πάρουμε τρώγοντας ψάρια (τόνο, σκουμπρί), αβοκάντο, καλαμπόκι, αρακά, μπανάνες, αλλά και μαύρη σοκολάτα.

Κι ένας…ultra σύμμαχος!
Τις ανάγκες του οργανισμού μας σε μαγνήσιο, έρχεται να καλύψει το UltraMag Oro, το μοναδικό σκεύασμα μαγνησίου που χρησιμοποιεί τη σουκροσωμική τεχνολογία για τη μεταφορά και απόδοση του εν λόγω στοιχείου στον οργανισμό.

H σουκροσωμική τεχνολογία εξασφαλίζει:
• υψηλή απορρόφηση
• αποφυγή ανεπιθύμητων ενεργειών από το γαστρεντερικό σύστημα
• λήψη οποιαδήποτε ώρα της ημέρας
• χορήγηση ανεξάρτητα από το αν έχουμε φάει (με γεμάτο η άδειο στομάχι)
• απουσία μεταλλικής γεύσης.
Το UltraMag Oro διατίθεται σε μορφή σκόνης που διαλύεται απευθείας στο στόμα, χωρίς νερό και έχει ευχάριστη γεύση.

Πηγές:
https://medlineplus.gov/ency/article/000315.htm
https://www.health.com/nutrition/magnesium-deficiency
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/what-you-should-know-about-magnesium2