Η σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα;

Η σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη: Ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα;

Η σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη είναι ιδιαίτερα σημαντική. Και αυτό διότι εξασφαλίζει τόσο την υγεία και ευεξία της εγκύου, όσο και τη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρύου. Τι είναι καλό να έχει υπόψη της η έγκυος;

Την περίοδο της κύησης, οι βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης και άπαχου κρέατος, παραμένουν σταθερές. Ωστόσο, μερικά θρεπτικά συστατικά αποκτούν άλλη βαρύτητα σε αυτό το στάδιο της ζωής των γυναικών.
Ποια είναι αυτά;

Το φυλλικό οξύ

Τα οφέλη του: Το φυλλικό οξύ είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β. Συμβάλλει στην πρόληψη σοβαρών προβλημάτων στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό του εμβρύου. Επίσης, τα συμπληρώματα φυλλικού οξέος έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού και το χαμηλό βάρος γέννησης του μωρού.

Ποιες τροφές το περιέχουν: Εξαιρετικές πηγές φυλλικού οξέος είναι τα εμπλουτισμένα δημητριακά. Αλλά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα εσπεριδοειδή, τα φασόλια, ο αρακάς και οι φακές, τα μούρα και οι ξηροί καρποί θεωρούνται καλές πηγές φυλλικού οξέος.

Προσοχή! Το φυλλικό οξύ είναι το πιο χρήσιμο θρεπτικό συστατικό κατά τη διάρκεια των πρώτων 28 ημερών μετά τη σύλληψη, οπότε ενδέχεται και να εμφανιστούν οι περισσότερες ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα. Δεδομένου, βέβαια, ότι είναι δύσκολο μια γυναίκα να γνωρίζει ότι είναι έγκυος τις πρώτες 28 ημέρες, η πρόσληψη φυλλικού οξέος συνιστάται να ξεκινήσει πριν από τη σύλληψη και να συνεχιστεί σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Το ασβέστιο

Τα οφέλη του: Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών, τόσο της μητέρας όσο και του εμβρύου. Το ασβέστιο υποστηρίζει, όμως, και την εύρυθμη λειτουργία του κυκλοφορικού, του μυϊκού και του νευρικού συστήματος και των δύο.

Ποιες τροφές το περιέχουν: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι οι καλύτερα απορροφούμενες πηγές ασβεστίου, αλλά ακολουθούν και άλλες, όπως το μπρόκολο, το λάχανο και τα εμπλουτισμένα με ασβέστιο προϊόντα (π.χ. χυμοί φρούτων και δημητριακά πρωινού).

Η βιταμίνη D

Τα οφέλη της: Η βιταμίνη D συνεργάζεται με το ασβέστιο για να βοηθήσει στο χτίσιμο γερών οστών και δοντιών στο έμβρυο.
Ποιές τροφές την περιέχουν: Τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης D. Άλλες επιλογές είναι το εμπλουτισμένο γάλα και ο χυμός πορτοκαλιού.
diatrofi-stin-egkymosyni

Η πρωτεΐνη

Τα οφέλη της: Η πρωτεΐνη είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εμβρύου και στους εννέα μήνες της εγκυμοσύνης.
Ποιες τροφές την περιέχουν: Το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά και τα αυγά είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης. Άλλες πρωτεϊνούχες τροφές είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα προϊόντα σόγιας.

Ο σίδηρος

Τα οφέλη του: Το σώμα χρησιμοποιεί σίδηρο για να δημιουργήσει αιμοσφαιρίνη, μια πρωτεΐνη στα ερυθρά αιμοσφαίρια η οποία μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς του σώματος.
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, απαιτείται διπλάσια ποσότητα σιδήρου, ώστε να παρέχεται οξυγόνο στο έμβρυο.
Εάν τα αποθέματα σιδήρου της εγκύου είναι ανεπαρκή, υπάρχει η πιθανότητα να αναπτύξει σιδηροπενική αναιμία, με συχνά συμπτώματα τους πονοκεφάλους και το αίσθημα κόπωσης. Σε σοβαρότερες, δε, περιπτώσεις σιδηροπενικής αναιμίας, αυξάνεται ο κίνδυνος πρόωρου τοκετού, γέννησης λιποβαρούς νεογνού, αλλά και εμφάνισης επιλόχειας κατάθλιψης.
Ποιες τροφές τον περιέχουν: Το άπαχο κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια είναι καλές πηγές σιδήρου. Άλλες διατροφικές πηγές του είναι τα ενισχυμένα με σίδηρο δημητριακά πρωινού, τα φασόλια και τα λαχανικά.
Συμβουλές καλύτερης απορρόφησης: Ο σίδηρος από ζωικά προϊόντα απορροφάται πιο εύκολα. Ωστόσο, μπορεί να ενισχυθεί η απορρόφηση του σιδήρου και από τα φυτικά τρόφιμα, εάν αυτά συνδυαστούν με ένα τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C ή, αντίστοιχα, έναν χυμό πορτοκαλιού.

Ακόμα κι αν η μία γυναίκα ακολουθεί μια υγιεινή διατροφή στην εγκυμοσύνη της, είναι πιθανό να μην λαμβάνει όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Στην περίπτωση αυτή, κρίνεται απαραίτητη η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής, υπό την καθοδήγηση του γιατρού ή του φαρμακοποιού της.
diatrofi-stin-egkymosyni

Το SiderAL® Folico αποτελεί μία σημαντική εξέλιξη στην αντιμετώπιση της έλλειψης σιδήρου.

Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία μεταφοράς και απόδοσης του σιδήρου στον οργανισμό, προσφέρει μοναδικά οφέλη, καθώς με τη λήψη Sideral® Folico:

  • Αυξάνεται σημαντικά η βιοδιαθεσιμότητα και η απορρόφηση του σιδήρου.
  • Βελτιώνεται η αποτελεσματικότητα, αφού χρησιμοποιείται μικρή δόση σιδήρου.
  • Αποφεύγονται ενοχλητικές ανεπιθύμητες ενέργειες στο γαστρεντερικό σύστημα.
    Το SiderAL® Folico περιέχει επιπλέον Β6, Β12, C και D, βιταμίνες πολύτιμες για τον ανθρώπινο οργανισμό και ιδιαίτερα για τη γυναίκα.

 

Πηγές
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/in-depth/pregnancy-nutrition/art-20045082
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/nutrition-during-pregnancy#

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Τελευταία Άρθρα
μαγνήσιο-μυοχαλαρωτικό

Μαγνήσιο: Το φυσικό μας μυοχαλαρωτικό

burn-out-Χριστουγέννων

«Burn-out» των Χριστουγέννων: Tips για ενέργεια που θα ζήλευε και… ο Άγιος Βασίλης !

, , , , ,