Μαγνήσιο για την καλή υγεία των ανδρών!

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο πολύτιμο για την υγεία όλων, πόσω δε μάλλον για την υγεία των ανδρών, οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν σε ποικίλες υποχρεώσεις στην καθημερινότητά τους. Με ποιον τρόπο ωφελεί την υγεία τους το μαγνήσιο και τι είναι καλό να γνωρίζουν σχετικά με την πρόσληψη μαγνησίου;

Το μαγνήσιο συναντάται στη γη, στη θάλασσα, τα φυτά, τα ζώα και τους ανθρώπους. Όσον αφορά τον ανθρώπινο οργανισμό, εκτιμάται πως ένα μεγάλο ποσοστό του μαγνησίου εντοπίζεται στα οστά, ενώ το υπόλοιπο στους μυς, τους μαλακούς ιστούς, αλλά και στο αίμα. Στην πραγματικότητα, κάθε κύτταρο του σώματος περιέχει μαγνήσιο το οποίο συμβάλλει σημαντικά στη λειτουργία του. Το μαγνήσιο προσλαμβάνεται κυρίως μέσω των τροφών. Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι άνδρες, παρά τους απαιτητικούς ρυθμούς της ζωής τους, να ακολουθούν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, το οποίο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Το μαγνήσιο συμμετέχει σε πάνω από 300 ενζυμικές αντιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό και η πρόσληψη ικανής ποσότητας αυτού του απαραίτητου μετάλλου συμβάλλει στη διατήρηση τόσο της υγείαςτων ανδρών, όσο και των επιπέδων της ενέργειάς τους.

Αναλυτικότερα:

Τα οφέλη του μαγνησίου για την υγεία των ανδρών

  •  Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η χαμηλή πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με χρόνιες φλεγμονές, που συνδέονται με πολλά χρόνια νοσήματα και άλλα προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία. Σε μια μελέτη, υπήρξαν ενδείξεις ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορούν να μειώσουν ορισμένους δείκτες φλεγμονής σε ηλικιωμένους και υπέρβαρα άτομα.
  • Συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μελέτες έδειξαν ότι το μαγνήσιο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, χωρίς ωστόσο να έχει το ίδιο αποτέλεσμα σε άτομα με φυσιολογική αρτηριακή πίεση.
  • Ωφελεί τα άτομα με διαβήτη τύπου 2. Μεγάλο ποσοστό ατόμων με διαβήτη τύπου 2 έχουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στο αίμα τους, γεγονός το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα της ινσουλίνης να διατηρεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα υπό έλεγχο. Επιπλέον, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, φαίνεται ότι τα άτομα με χαμηλή πρόσληψη μαγνησίου έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη.
  • Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των ημικρανιών. Τα άτομα που υποφέρουν από ημικρανίες συχνά εμφανίζουν ναυτία, έμετο και ευαισθησία στο φως και στον θόρυβο. Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι είναι πιθανότερο τα άτομα που πάσχουν από ημικρανίες να έχουν έλλειψη μαγνησίου, συγκριτικά με εκείνα που δεν πάσχουν.
  • Καταπολεμά την κατάθλιψη. Το μαγνήσιο παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και τα χαμηλά επίπεδά του συνδέονται με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης. Ορισμένοι ερευνητές τονίζουν την ανάγκη για περισσότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα..

Άνδρες γεμάτοι ενέργεια!

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι απαιτήσεις του σώματος σε μαγνήσιο αυξάνουν, συγκριτικά με τις περιόδους αδράνειας, ανάλογα πάντως και με την ένταση της άσκησης. Υπάρχουν ενδείξεις ότι το μαγνήσιο μπορεί να ενισχύσει την απόδοση των αθλητών. Σε μια μελέτη, αθλητές που έλαβαν συμπλήρωμα μαγνησίου για τέσσερις εβδομάδες είχαν ταχύτερους χρόνους στο τρέξιμο, την ποδηλασία και την κολύμβηση, κατά τη διάρκεια ενός τριάθλου.

Συμπτώματα της ανεπάρκειας μαγνησίου

Καθώς το μαγνήσιο συμμετέχει σε πολλές διεργασίες στο οργανισμό μας, η μειωμένη πρόσληψη ενδέχεται να προκαλέσει διάφορα προβλήματα υγείας, όπως έντονους πονοκεφάλους, μυϊκή κόπωση, δυσκοιλιότητα. Επίσης, εφόσον παίζει ρόλο στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και έχει ηρεμιστική επίδραση στο νευρικό σύστημα, η ανεπάρκειά του είναι πιθανό να έχει αρνητικές συνέπειες στη διαχείριση του άγχους και να διαταράξει τον ύπνο.

Πρόσληψη μαγνησίου

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τους άνδρες είναι 400–420mg. Μπορούν να καλύψουν την ποσότητα αυτή τόσο από τις τροφές, όσο και από συμπληρώματα διατροφής:

  1. Μέσω της διατροφής. Καλές πηγές μαγνησίου είναι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (λάχανο, μαρούλι, μπρόκολο, σπανάκι). Άλλες τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι οι ξηροί καρποί (ιδιαίτερα τα αμύγδαλα και τα κάσιους), τα όσπρια (ειδικά τα μαύρα φασόλια), η κινόα, το αβοκάντο, ψάρια όπως το σκουμπρί και ο σολομός, η μαύρη σοκολάτα, αλλά και το κακάο σε σκόνη.
  2. Μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Στην περίπτωση που η διατροφή ενός άνδρα δεν καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του σε μαγνήσιο, μπορεί να αξιοποιήσει τη δυνατότητα των συμπληρωμάτων διατροφής.
    Αν και αυτά είναι γενικώς καλά ανεκτά, ενδέχεται να μην είναι ασφαλή για όσους λαμβάνουν ορισμένα διουρητικά, φάρμακα για καρδιακά νοσήματα ή αντιβιοτικά. Πριν τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής, επομένως, συνιστάται να προηγηθεί συζήτηση με τον θεράποντα γιατρό τους.

Ένα συμπλήρωμα διατροφής, χρήσιμο για την κάλυψη της ανεπαρκούς πρόσληψης μαγνησίου ή των αυξημένων αναγκών για το εν λόγω θρεπτικό συστατικό είναι το UltraMag® Oro το οποίο χρησιμοποιεί τη σουκροσωμική τεχνολογία για τη μεταφορά και απόδοση του μαγνησίου στον οργανισμό.
Η σουκροσωμική τεχνολογία είναι μία διεθνώς πατενταρισμένη τεχνολογία, η οποία βασίζεται στη σουκροσωμική δομή και στην ικανότητά της να περνά αναλλοίωτη από την πεπτική οδό και να έχει υψηλή απορρόφηση στο έντερο.

Πηγές
https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-magnesium-benefits
https://www.menshealth.com/health/a19529283/magnesium-deficiency/