Γιόγκα. Ας την “γνωρίσουμε” λίγο καλύτερα!

Γιόγκα. Ας την “γνωρίσουμε” λίγο καλύτερα!

Εάν και μόνο στη σκέψη να ξεκινήσουμε μαθήματα γιόγκα, τρομοκρατούμαστε, ίσως να πρέπει να αναθεωρήσουμε. Γιατί υπάρχει ο τρόπος να τα καταφέρουμε και, τελικά, να βγούμε κερδισμένοι!

Κατά καιρούς, τα social media κατακλύζονται από videos διασήμων οι οποίοι εκτελούν πολλές και ιδιαίτερα περίπλοκες ασκήσεις γιόγκα, σε σημείο που να προκαλούν τον θαυμασμό μας και την απορία μας σχετικά με την άνεσή τους.
Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η γιόγκα είναι κάτι ευρύτερο. Για την ακρίβεια, αποτελεί μια αρχαία πρακτική, η οποία επικεντρώνεται στην αναπνοή, στη νοοτροπία και τη συνολική μας ευεξία.
Αυτό σημαίνει ότι η γιόγκα αποτελεί ένα είδος άσκησης με σημαντικά οφέλη για οποιονδήποτε την επιλέξει, ανεξάρτητα από την ηλικία του, τον σωματότυπό του και τη φυσική του κατάσταση. Είναι, λοιπόν, “ανοιχτή” για όλους.

Και… πώς ξεκινάμε;

● Επιλέγουμε ομαδικά προγράμματα γιόγκα

Μια καλή ιδέα είναι να ενταχθούμε σε κάποιο ομαδικό πρόγραμμα γιόγκα. Μπορούμε, αρχικά, να παρακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα, προκειμένου να δούμε «από πρώτο χέρι» περί τίνος πρόκειται και να αποφασίσουμε εάν πράγματι η γιόγκα μάς ταιριάζει.
Επιπλέον, είναι εξίσου σημαντικό, εάν διστάζουμε να εγγραφούμε σε ένα τμήμα, να γνωριστούμε από πριν με τον δάσκαλο της γιόγκα. Με τον τρόπο αυτό, θα έχουμε την ευκαιρία να εκφράσουμε τυχόν απορίες και ανησυχίες μας. Και, αντίστοιχα, να μάθουμε ποιες είναι οι “απαιτήσεις” του δασκάλου από εμάς.
Και εφόσον εγγραφούμε, είναι επίσης πολύ σημαντικό να ακούμε το σώμα μας μετά την ολοκλήρωση των πρώτων “προπονήσεων”. Εάν αισθανόμαστε “πεσμένοι” και στρεσαρισμένοι, ίσως η γιόγκα να μην μας αφορά.

● Αναπνέουμε σωστά

Η βάση της γιόγκα είναι η βαθιά και σταθερή αναπνοή, η οποία συνδέει το σώμα με το πνεύμα μας.
Πολλές φορές, στη διάρκεια της ημέρας παρατηρούμε ότι κρατάμε την αναπνοή μας, ή ότι αναπνέουμε πολύ γρηγορότερα. Και αυτό έχει άμεση επίπτωση στο σώμα μας, δεδομένου ότι συσσωρεύεται ένταση σε διάφορα σημεία του.
Εάν, σε αυτή την περίπτωση, αφιερώσουμε λίγο χρόνο στη σωστή αναπνοή, φροντίζοντας ώστε οι εισπνοές και οι εκπνοές μας να διαρκούν μόλις μερικά δευτερόλεπτα, το σώμα μας θα λάβει το μήνυμα πως ήρθε η ώρα να χαλαρώσει.
Η γιόγκα, λοιπόν, η οποία αναγνωρίζει τη σημασία της αναπνοής, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αναζωογόνησή μας.

● Δίνουμε σημασία στα… βασικά

Την “ομορφιά” της γιόγκα τη βρίσκουμε και στις βασικές κινήσεις. Καλό είναι, στην αρχή, να κατακτήσουμε έναν αριθμό βασικών στάσεων γιόγκα, να τις εκτελούμε, δηλαδή, με ευκολία και σταθερότητα, πριν προχωρήσουμε σε πιο σύνθετες και απαιτητικές ασκήσεις.

3 στάσεις γιόγκα κατάλληλες για αρχάριους

 

1.Ο πολεμιστής 1

Είμαστε όρθιοι. Τοποθετούμε τα πόδια μας μακριά το ένα από το άλλο. Στρέφουμε το αριστερό μας πόδι προς τα αριστερά. Στρίβουμε αριστερά. Λυγίζουμε το αριστερό μας πόδι, με το γόνατό μας ευθυγραμμισμένο με τον αστράγαλο. Κρατάμε το δεξί πόδι μας ίσιο. Φέρνουμε τα χέρια μας ευθεία πάνω από το κεφάλι μας. Επαναλαμβάνουμε τη στάση από την άλλη πλευρά.

Ο πολεμιστής 1
Ο πολεμιστής 1

2. Στάση γάτας/αγελάδας

Γονατίζουμε στο πάτωμα και τοποθετούμε τα χέρια μας μπροστά μας, ευθεία με τους ώμους μας. Τα γόνατά μας πρέπει να είναι ακριβώς κάτω από τα ισχία μας. Εισπνέουμε βαθιά καθώς σηκώνουμε το κεφάλι μας. Στη συνέχεια, εκπνέουμε, κατεβάζουμε το κεφάλι μας και προβάλλουμε την πλάτη μας προς τα πάνω, σχηματίζοντας καμπύλη.

Στάση γάτας/αγελάδας
Στάση γάτας/αγελάδας

3. Και η… κόμπρα

Ξαπλώνουμε μπρούμυτα. Κρατάμε τα πόδια μας ίσια, με τις μύτες τεντωμένες. Τοποθετούμε τα χέρια μας παράλληλα με το σώμα μας, στο πάτωμα. Εισπνέουμε και λυγίζουμε τα χέρια μας πλάι στο στέρνο, ελαφρά. Σηκώνουμε το κεφάλι, τους ώμους και την πλάτη μας. Πιέζουμε τους γλουτούς μας και σφίγγουμε τον κορμό μας για να υποστηρίξουμε την πλάτη μας. Κρατάμε τη στάση για 5 αναπνοές. Στη συνέχεια εκπνέουμε και επανερχόμαστε στην αρχική μας στάση. Επαναλαμβάνουμε.

Και η... κόμπρα
κόμπρα

Πηγές
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/yoga-3-easy-ways-to-get-started/art-20269955
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/multimedia/warrior-1/vid-20453585
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/multimedia/cat-cow-pose/vid-20453581
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/multimedia/cobra