Η έλλειψη σιδήρου στην αθλούμενη γυναίκα

Η έλλειψη σιδήρου στην αθλούμενη γυναίκα

Η σύγχρονη γυναίκα καλείται να ανταπεξέλθει καθημερινά σε πολλαπλούς ρόλους. Είναι εργαζόμενη, μητέρα, σύζυγος, κόρη, φίλη, ενεργό μέλος της κοινότητας στην οποία ζει και δραστηριοποιείται. Οφείλει να είναι «παρούσα» στις ανάγκες των δικών της ανθρώπων, ανταγωνιστική στο επαγγελματικό της περιβάλλον και να κυνηγάει δυναμικά τους στόχους της.  

Αλλά και η εικόνα της, ιδίως στην εποχή μας που αυτή κυριαρχεί ως πρώτη εντύπωση, πρέπει να είναι ελκυστική, να παραμένει υγιής, «φρέσκια» και όμορφη. Η ιδανική λύση για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι η συστηματική άθληση, είτε σε επίπεδο χόμπι είτε ακόμη και σε επίπεδο πρωταθλητισμού.

Οι ιδιαίτερες ανάγκες της αθλούμενης γυναίκας
Οι πολλαπλές απαιτήσεις της αθλούμενης σύγχρονης γυναίκας την εξουθενώνουν και εξαντλούν πολλές φορές τα αποθέματα της ενέργειάς της. Ένα συχνό φαινόμενο που παρατηρείται στις περιπτώσεις των γυναικών που αθλούνται συστηματικά είναι η έλλειψη σιδήρου.
Η έλλειψη σιδήρου στις γυναίκες συνδέεται βεβαίως με την απώλεια αίματος με την έμμηνο ρύση, αλλά και με την υπερπροσπάθειά τους μερικές φορές να διατηρούν τη γραμμή τους, αποκλείοντας τροφές απαραίτητες για την υγεία τους, αλλά και για τις ανάγκες της άσκησής τους.
Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου, όμως, σχετίζονται με την αίσθηση κόπωσης και τις μειωμένες αντοχές, καθώς το αίμα αδυνατεί να μεταφέρει στους μυς το αναγκαίο οξυγόνο. Το γεγονός αυτό βάζει φρένο στις καλές αποδόσεις τόσο στις προπονήσεις και το γυμναστήριο, όσο και στους αγώνες, αλλά και στους διάφορους μαραθωνίους που διοργανώνονται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια.
Προκειμένου η αθλούμενη γυναίκα να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στους ρόλους της επιτυχώς, αλλά και να αποδίδει τα μέγιστα όταν αθλείται, είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζει άμεσα την έλλειψη σιδήρου.

Αντιμετώπιση

  • Τροφές
    Ο πρώτος και πιο «κλασικός» τρόπος να αντιμετωπιστεί η έλλειψη σιδήρου είναι μέσω της διατροφής. Υπάρχουν τροφές, οι οποίες είναι εξαιρετικές πηγές σιδήρου, όπως το άπαχο κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, τα αυγά, οι σαρδέλες, ο σολομός και ο τόνος. Αλλά και για τις γυναίκες που επιλέγουν χορτοφαγική δίαιτα, υπάρχουν οι φακές, το σπανάκι, το μπρόκολο, το ρύζι, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, οι σταφίδες. Μάλιστα, όταν τα τρόφιμα αυτά συνδυάζονται με βιταμίνη C, επιτυγχάνεται καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.
  • Συμπληρώματα διατροφής
    Αν μία γυναίκα έχει χαμηλά επίπεδα σιδήρου και η διατροφή της δεν είναι πλούσια σε σίδηρο, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το κατάλληλο για εκείνη συμπλήρωμα διατροφής.
    Ένας ιδανικός σύμμαχος των πολυάσχολων και αθλούμενων γυναικών είναι το SiderAL Folico με σίδηρο, φυλλικό οξύ και βιταμίνες C, B6, B12. Πρόκειται για ένα προϊόν βραβευμένο για την προηγμένη σουκροσωμική τεχνολογία του, το οποίο εγγυάται υψηλή απορρόφηση του σιδήρου και των βιταμινών και αποφυγή των ανεπιθύμητων ενεργειών που μπορεί να προκαλέσει ο σίδηρος. Διατηρεί την ισορροπία του οργανισμού, δίνοντάς του παράλληλα τόνωση κι ενέργεια για να αντιμετωπίσει τους απαιτητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας.

Πηγές:

Mayo Clinic Minute: Female athletes may need more iron


https://www.washingtonpost.com/lifestyle/wellness/what-female-atheletes-need-to-know-about-iron-deficiency/2014/10/14/9114109e-4ef4-11e4-8c24-487e92bc997b_story.html