Ατυχήματα στο σχολείο: Ποια είναι τα συχνότερα και πώς τα αντιμετωπίζουμε;

Τα παιδιά είναι πολύ επιρρεπή σε ατυχήματα, τόσο στο σπίτι, στις βόλτες, αλλά και στο σχολείο. Ποια ατυχήματα είναι συχνότερα στο περιβάλλον του σχολείου και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Καθώς τα παιδιά παίζουν στο προαύλιο του σχολείου, είναι πολύ πιθανό να παρατηρηθούν οι παρακάτω τραυματισμοί:

1. Πτώση και τραυματισμός στο κεφάλι

Στην περίπτωση ενός τραυματισμού στο κεφάλι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ελέγξουν το τριχωτό της κεφαλής για πιθανά οιδήματα ή αιμορραγία και, αναλόγως, να εφαρμόσουν μια κρύα κομπρέσα ή να περιποιηθούν το τραύμα.
Είναι, όμως, απαραίτητο να αναζητηθεί ιατρική βοήθεια εάν το παιδί:

  • έχει τάση για έμετο
  • συμπεριφέρεται ασυνήθιστα
  • παραπονιέται για σοβαρό ή επίμονο πονοκέφαλο
  • δεν μπορεί να κινήσει το σώμα του
  • νιώθει υπνηλία ή έχει χάσει τις αισθήσεις του
  • παρουσιάζει σπασμούς.

2. Διάστρεμμα αστραγάλου

Ορισμένα διαστρέμματα είναι ήπια και μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα στο σχολείο, ή στο σπίτι.
Η θεραπεία τους περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

  • ξεκούραση και ακινητοποίηση του τραυματισμένου σημείου
  • εφαρμογή πάγου ή άλλης κρύας κομπρέσας
  • προστασία του σημείου με επίδεσμο
  • ανύψωση του ποδιού, ώστε να αποφευχθεί το οίδημα.
    Atyximata-sto-sxoleio

3. Αιμορραγίες μύτης

Οι ρινορραγίες είναι πολύ συχνές στα παιδιά. Μπορεί να οφείλονται σε ποικίλες αιτίες, όπως σε τραυματισμό από χτύπημα στη μύτη, σε σκάλισμα της μύτης, σε δυνατό κλάμα, σε κραυγές, ακόμα και στον καιρό (π.χ. πολύ κρύος, πολύ ξηρός καιρός).
Εφόσον προκύψει αιμορραγία στη μύτη σε κάποιο παιδί, θα πρέπει να εφαρμοστούν τα εξής:

  • Να μείνει το παιδί όρθιο.
  • Να πιέσει ο εκπαιδευτικός απαλά τα μαλακά μέρη της μύτης μαζί και συνολικά τη μύτη ενάντια στα οστά του προσώπου.
  • Να γείρει ο μαθητής το κεφάλι του προς τα μπροστά και να μείνει έτσι για πέντε ολόκληρα λεπτά, χωρίς ενδιάμεσα να ελεγχθεί εάν έχει σταματήσει η αιμορραγία.
  • Στη συνέχεια, να τοποθετηθεί στη μύτη και στα μάγουλα μια παγοκύστη τυλιγμένη σε ένα πανί.
  • Να εφαρμοστεί ξανά πίεση για περισσότερο από πέντε λεπτά εάν η αιμορραγία επανεμφανιστεί.
  • Όταν υποχωρήσει η ρινορραγία, να αποφεύγει το παιδί να φυσάει ή να αγγίζει τη μύτη του.

4. Μικρά κοψίματα

Τα μικρά κοψίματα είναι επίσης συχνά στους μικρούς μαθητές, καθώς μπορούν να προκύψουν οποιαδήποτε στιγμή του σχολικού ωραρίου.
Στην περίπτωση ενός τέτοιου τραυματισμού, ο εκπαιδευτικός είναι καλό:

  • Να ζητήσει από το παιδί να ασκήσει άμεση πίεση στο σημείο με μια γάζα για 1-2 λεπτά τουλάχιστον, ή μέχρι να σταματήσει η αιμορραγία. Εναλλακτικά, εάν το παιδί που έχει τραυματιστεί είναι πολύ μικρό, να το κάνει ο ίδιος.
  • Όταν σταματήσει η αιμορραγία, να αφαιρέσει με προσοχή τη γάζα και να πλύνει την πληγή με σαπούνι και νερό.

Atyximata-sto-sxoleio

  • Να εφαρμόσει στο κόψιμο προϊόν με αντιμικροβιακή δράση. Ιδανικό στην περίπτωση των αμυχών, των γδαρσιμάτων, αλλά και των κοψιμάτων, είναι το Sofargen® Spray. Το Sofargen® είναι ένα ιατροτεχνολογικό προϊόν σε μορφή πούδρας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που δημιουργείται η πληγή μέχρι την πλήρη επούλωσή της. To Sofargen® Spray δημιουργεί έναν μηχανικό φραγμό προστατεύοντας την πληγή από τους εξωτερικούς παράγοντες.
  • Να παραπέμψει το παιδί σε γιατρό, εάν η πληγή δεν κλείνει ή εάν είναι μεγάλη και απαιτούνται ράμματα.

 

Πηγές
https://rems.ed.gov/docs/WA_Injury_Illness.pdf