Άσκηση... στις μέρες της καραντίνας. Tips και ιδέες για να διατηρηθούμε σε φόρμα

Άσκηση… στις μέρες της καραντίνας. Tips και ιδέες για να διατηρηθούμε σε φόρμα

Ο περιορισμός μας στο σπίτι δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι θα «βουλιάξουμε» στον καναπέ για όσο διαρκέσει η καραντίνα! Αντιθέτως και οι αρχές της χώρας μας, αναγνώρισαν τις ανάγκες μας για προμήθεια τροφίμων και φαρμάκων, τυχόν υποχρεώσεις μας σε δημόσιες υπηρεσίες, την ανάγκη μας για επικοινωνία με γιατρούς ή αγαπημένα πρόσωπα. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο πως αναγνωρίζεται επίσης και η ανάγκη μας για σύντομη και ήπια άσκηση.

Με άλλα λόγια, ο περιορισμός στο σπίτι δεν αποκλείει την άσκηση από την καθημερινότητά μας. Μάλιστα, μπορεί να αποτελέσει μια καταπληκτική ευκαιρία για να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση.
Πώς μπορούμε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα;

5+1 tips πριν και κατά τη διάρκεια της άσκησης

  1. Θέτουμε στόχο: Είναι αυτονόητο πως δεν θα καταφέρουμε απολύτως τίποτα, εάν δεν έχουμε κατά νου έναν ρεαλιστικό, σε πρώτη φάση, σκοπό και αν μας λείπει η στοχοπροσήλωση. Απαιτείται δέσμευση και πειθαρχία ώστε να αξιοποιήσουμε τον χρόνο που μας προσφέρεται σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, προκειμένου να πλησιάσουμε τον στόχο μας.
  2. Φτιάχνουμε πρόγραμμα. Από τη στιγμή που θα το πάρουμε απόφαση, το επόμενο βήμα είναι να διαμορφώσουμε ένα πρόγραμμα, αρχικά σε επίπεδο εβδομάδας και στη συνέχεια ανά ημέρα. Επιλέγουμε ποιες μέρες της εβδομάδας μας είναι εύκολο να ασκηθούμε και ορίζουμε ποια ώρα θα γίνεται αυτό. Η διαμόρφωση αυτού του πλάνου θα μας βοηθήσει να μένουμε πιστοί στον αρχικό μας στόχο.
  3. Βρίσκουμε τον «εξοπλισμό» που θα χρειαστούμε. Δεδομένου ότι τα καταστήματα με είδη γυμναστικής δεν λειτουργούν την περίοδο της καραντίνας, καλούμαστε να ενεργοποιήσουμε όλη μας τη δημιουργικότητα, καλύπτοντας τυχόν έλλειψη του αναγκαίου «εξοπλισμού». Μπορούμε, για παράδειγμα, εάν δεν έχουμε στρώμα γυμναστικής, να χρησιμοποιήσουμε κάτι ανάλογο, όπως μια πετσέτα ή μια πρόχειρη κουβερτούλα. Όσο για βαράκια, δύο μπουκάλια με νερό θα μπορούσαν, σε αυτή την περίσταση, να λειτουργήσουν ικανοποιητικά.
  4. Εκμεταλλευόμαστε το διαδίκτυο. Στο διάστημα του περιορισμού στο σπίτι, έχουμε την άνεση του χρόνου να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο ιδέες για ασκήσεις που μπορούν να εκτελεστούν με ασφάλεια, χωρίς την επίβλεψη ειδικού. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να μπορούμε να διακρίνουμε ποιες μας ταιριάζουν και ποιες όχι. Δεν είναι καθόλου καλή ιδέα, για παράδειγμα, να προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε «τρελές» ασκήσεις yoga των διάσημων influencers!
  5. Ελέγχουμε τη στάση μας. Οφείλουμε να εκτελούμε τις ασκήσεις που θα επιλέξουμε δίνοντας μεγάλη σημασία στη στάση του σώματός μας, αφενός για να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα αφετέρου για να μην τραυματιστούμε.
  6. Δεν ξεχνάμε την προθέρμανση και τις διατάσεις. Η προθέρμανση θα προετοιμάσει τον οργανισμό μας με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφύγουμε πιθανούς τραυματισμούς. Ενώ, στο τέλος της γυμναστικής μας, δεν αμελούμε τις διατάσεις, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να αποφύγουμε τα «πιασίματα».

Ιδέες για άσκηση εν μέσω καραντίνας
Παρά τα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, εξακολουθούμε να έχουμε τη δυνατότητα να ασκηθούμε τόσο εκτός σπιτιού, όσο βεβαίως και εντός.
Ας δούμε ποιες είναι οι επιλογές μας: 

● Εντός
– Στατικές ασκήσεις. Σε συνέχεια των tips που αναφέρθηκαν, η πιο εύκολη λύση για να ασκηθούμε είναι εκτελώντας στατικές ασκήσεις στο σπίτι μας, με «καθοδήγηση» από το διαδίκτυο και έναν «εξοπλισμό» πολύ απλό.
– Περπάτημα. Περπατάμε όσο περισσότερο μπορούμε μέσα στο σπίτι, κάνοντας τις καθημερινές δουλειές μας
– Χρησιμοποιούμε τις σκάλες. Μια καλή ιδέα είναι, τις λιγοστές έστω φορές που θα χρειαστεί να μετακινηθούμε εκτός σπιτιού, να μην χρησιμοποιήσουμε τον ανελκυστήρα, αλλά να ανέβουμε από τη σκάλα, και ιδανικά με γρήγορο ρυθμό.
– Γυμναστική στην ταράτσα. Και όμως συμβαίνει και είναι μια πολύ καλή ιδέα! Η ταράτσα προσφέρεται για χαλαρό τρέξιμο, σχοινάκι κ.λπ.. Εξάλλου, η γυμναστική στην ταράτσα μια ηλιόλουστη μέρα, με την κατάλληλη αντηλιακή προστασία, θα μας παρέχει τη δυνατότητα να «μαζέψουμε» ήλιο. Η ακτινοβολία του ήλιου είναι απαραίτητη για τη σύνθεση της πολύτιμης βιταμίνης D, ιδίως την περίοδο αυτή του εγκλεισμού στο σπίτι.
– Εναλλακτικά, εάν έχουμε παιδιά, μπορούμε να παίξουμε μαζί τους με μια μπάλα εντός σπιτιού, με τη δέουσα προσοχή προκειμένου να αποφύγουμε ζημιές και τραυματισμούς!

● Εκτός
Στο πλαίσιο του ελέγχου της κυκλοφορίας, οφείλουμε να ελαχιστοποιήσουμε τις μετακινήσεις μας, αλλά και να παίρνουμε τα αναγκαία μέτρα προστασίας κάθε φορά που είναι ανάγκη να κυκλοφορήσουμε.
Ωστόσο, εφόσον έχουμε θέσει ως στόχο το τέλος της καραντίνας να μας βρει σε καλή φυσική κατάσταση, έχουμε πάντοτε τη δυνατότητα της ήπιας άσκησης και εκτός σπιτιού.
– Ατομική σωματική άσκηση (το νούμερο 6 των επιλογών). Είναι η ιδανική επιλογή για εμάς που επιθυμούμε να εκτονωθούμε, τηρουμένων των κανόνων προστασίας. Αυτό σημαίνει είτε περπάτημα, με το κατοικίδιό μας ή χωρίς, είτε χαλαρό τρέξιμο, ακόμη και μια σύντομη βόλτα με ποδήλατο στη γειτονιά μας, με την απαραίτητη βεβαίωση συμπληρωμένη και το δελτίο της αστυνομικής ταυτότητας μαζί μας.
– Μετάβαση σε εν λειτουργία καταστήματα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, σε φαρμακεία, σε γιατρούς, σε τράπεζα (επιλογές 1, 2, 3). Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να γίνει η μετάβαση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε κάλλιστα να αξιοποιήσουμε και αυτές τις μετακινήσεις προς όφελός μας, απλά επιλέγοντας να μεταβούμε εκεί περπατώντας και όχι με το αυτοκίνητό μας.

Τηρούμε τους κανόνες προστασίας που συνιστούν οι ειδικοί, προσέχουμε τον εαυτό μας, ασκούμαστε όσο θέλουμε και μπορούμε και κάνουμε υπομονή.
Καραντίνα είναι, θα περάσει!