5 μυστικά για καλό ύπνο

Ο ύπνος είναι μια βιολογική λειτουργία αναγκαία τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική μας υγεία. Στη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός μας ξεκουράζεται και «ανασυντάσσεται», προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία στις υποχρεώσεις της επόμενης ημέρας. Για πολλούς ανθρώπους, ο βαθύς και χορταστικός ύπνος αποτελεί στόχο δύσκολα πραγματοποιήσιμο. Και όμως, υπάρχει η δυνατότητα να τον επιτύχουν, ακολουθώντας τις παρακάτω απλές συμβουλές:

1. Προσέχουμε τι τρώμε και τι πίνουμε πριν την κατάκλιση
Αποφεύγουμε τα μεγάλα και βαριά γεύματα λίγες ώρες πριν κοιμηθούμε. Προτιμάμε να φάμε κάτι ελαφρύ, ούτως ώστε να μην ταράξει τον ύπνο μας ούτε η αίσθηση πείνας ούτε η δυσφορία από τυχόν δυσπεψία. Παράλληλα, προσέχουμε τα ροφήματα που επιλέγουμε πριν τον ύπνο μας να μην περιέχουν καφεΐνη, η οποία προκαλεί διέγερση, αλλά περιορίζουμε και το αλκοόλ, καθώς ναι μεν είναι χαλαρωτικό, αλλά ενδέχεται να επηρεάσει τα στάδια του ύπνου μας αργότερα στη διάρκεια της νύχτας.

2. Περιορίζουμε τον μεσημεριανό μας ύπνο
Εάν νιώθουμε την ανάγκη να κοιμηθούμε την ημέρα, καλό θα ήταν να φροντίσουμε ο ύπνος μας να έχει μικρή διάρκεια, 30 λεπτά το περισσότερο. Επίσης, αποφεύγουμε να κοιμηθούμε αργά το απόγευμα.

3. Εντάσσουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας
Η τακτική άσκηση είναι σύμμαχος της υγείας μας και συμβάλλει σημαντικά και στο να απολαμβάνουμε έναν καλύτερο ύπνο, καθώς βοηθά στη μείωση του στρες και την καλή λειτουργία του οργανισμού. Με την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι δεν θα ασκούμαστε λίγο πριν την κατάκλιση, καθώς, στην περίπτωση αυτή, είναι πιθανό να μας προκαλέσει διέγερση και να δυσκολέψει τον ύπνο μας.

4. Διαμορφώνουμε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον
Θα βρεθούμε πιο εύκολα στην αγκαλιά του… Μορφέα, εάν φροντίσουμε στο υπνοδωμάτιό μας να επικρατεί ησυχία, σκοτάδι και μια μέση θερμοκρασία. Επιπλέον, προκειμένου να επισπεύσουμε τη χαλάρωση, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τις οθόνες (τηλεοράσεις, κινητά, tablet κ.λπ.), και αντί αυτού διαβάζουμε το αγαπημένο μας βιβλίο.

5. Ακολουθούμε ένα πρόγραμμα ύπνου
Εάν τηρούμε ένα πρόγραμμα ύπνου κάθε μέρα, το βιολογικό μας ρολόι υπακούει πιο εύκολα. Προσπαθούμε, λοιπόν, να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε την ίδια ώρα, όσο αυτό είναι εφικτό.

Εάν οι συνθήκες της καθημερινότητάς μας δεν μας επιτρέπουν να εφαρμόσουμε τα 5 αυτά απλά μυστικά για έναν καλό ύπνο, μπορούμε να αναζητήσουμε φυσικές λύσεις στο φαρμακείο.

Η Valetonina αποτελεί έναν πρωτοποριακό συνδυασμό βαλεριάνας και μελατονίνης, κατάλληλο για την αντιμετώπιση με φυσικό τρόπο της αϋπνίας. Διαθέτει έναν καινοτόμο σχεδιασμό, ο οποίος επιτρέπει την απελευθέρωση των δύο συστατικών της σε διαφορετικούς χρόνους. Η επικάλυψη του δισκίου, η οποία περιέχει τη μελατονίνη, διαλύεται γρήγορα συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για να αποκοιμηθούμε. Στο εσωτερικό του δισκίου, δηλαδή στον πυρήνα, βρίσκεται η βαλεριάνα, η οποία απελευθερώνεται σε δεύτερο χρόνο προσφέροντας έναν παρατεταμένο και ήρεμο ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Πηγές:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/sleep/art-20048379
https://www.sleepfoundation.org/articles/healthy-sleep-tips

Το mefrontizo.gr χρησιμοποιεί cookies για την αναγνώριση του επισκέπτη/χρήστη με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλοήγηση του στον ιστότοπο. Αποδοχή Cookies Περισσότερα