Μήπως χρειάζεσαι ύπνο;
Τα σημάδια και οι συνέπειες της έλλειψης

Ο ρόλος του ύπνου στην υγεία μας είναι καταλυτικός. Ως βιολογική διαδικασία, ο ύπνος ευθύνεται για την ανάπαυση του οργανισμού μας και την προετοιμασία του ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.

Είναι, λοιπόν, απαραίτητο να εξοικονομούμε για τον οργανισμό μας όσες ώρες ύπνου χρειάζονται, έχοντας υπόψη πως οι ανάγκες για ύπνο διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία μας. Για παράδειγμα, τα παιδιά σχολικής ηλικίας είναι καλό να κοιμούνται 10 ώρες ή και περισσότερο, ενώ για τους ενηλίκους είναι αρκετές 7-8 ώρες.

Εάν η απόκλιση από το θεμιτό χρονικό διάστημα ύπνου είναι μεγάλη, τότε γίνεται λόγος για έλλειψη ύπνου.

Τα σημάδια SOS

Πολλές φορές νιώθετε κουρασμένοι, ευέξαπτοι, απρόσεχτοι και το αποδίδετε στην πίεση της ημέρας ή την δύσκολη καθημερινότητά. Ωστόσο, κάποια από αυτά τα σημάδια μπορεί να αποτελούν ένα μήνυμα SOS, ότι υποφέρετε από έλλειψη ύπνου!

Ποια είναι τα σημάδια που πρέπει να σας…αφυπνίσουν;

  • Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε το βράδυ και, εφόσον τα καταφέρετε, ο ύπνος σας είναι διακεκομμένος, ανήσυχος, ενώ τελικά σηκώνεστε πολύ νωρίς το πρωί.
  • Αισθάνεστε κουρασμένοι από τη στιγμή που σηκώνεστε και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ τα επίπεδα της ενέργειάς σας είναι ιδιαιτέρως χαμηλά, γεγονός που σας προκαλεί και έντονο αίσθημα πείνας.
  • Δεν έχετε καθόλου καλή διάθεση, είστε ευέξαπτοι, διακατέχεστε από έντονο άγχος, κάποιες φορές και από μελαγχολία.
  • Δυσκολεύεστε να ανακαλέσετε γεγονότα, να επικεντρώσετε την προσοχή σας σε οτιδήποτε, να παρακολουθήσετε μια συζήτηση, να επικοινωνήσετε.
  • Είστε απρόσεχτοι και επιρρεπείς σε λάθη και σε ατυχήματα.
  • Το θέμα του ύπνου φαίνεται να σας απασχολεί διαρκώς και πολύ έντονα.

Οι συνέπειες της έλλειψης ύπνου

Στην περίπτωση της έλλειψης ύπνου, οι δυσάρεστες συνέπειες είναι αρκετές. Μεταξύ αυτών μπορεί κανείς να παρατηρήσει τις εξής:

  • Δυσκολεύεστε στις καθημερινές σας μετακινήσεις, καθώς τα αντανακλαστικά σας είναι πιο αργά και η οδήγηση καθίσταται δύσκολη.
  • Αντιμετωπίζετε μεγάλη δυσκολία στο να ανταποκριθείτε στις υποχρεώσεις σας. Η απόδοσή σας στον επαγγελματικό σας χώρο μειώνεται, οι σχολικές επιδόσεις, εάν είστε μαθητής, δοκιμάζονται.
  • Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σας σύστημα, με αποτέλεσμα να είστε πιο ευάλωτοι σε μολύνσεις και ιούς, ενώ επιμηκύνεται και η περίοδος ανάρρωσης. Επιπλέον, αυξάνει τον κίνδυνο για την εμφάνιση προβλημάτων υγείας, όπως η υψηλή πίεση, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία και ο σακχαρώδης διαβήτης.
  • Υπάρχει αυξημένη πιθανότητα εκδήλωσης και ψυχικών διαταραχών, όπως είναι η κατάθλιψη και οι διαταραχές άγχους.

Είναι σαφές ότι η έλλειψη ύπνου έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής του ατόμου, ενώ δυνητικά καθίσταται και επικίνδυνη για την υγεία του. Για τους λόγους αυτούς, είναι απαραίτητο να αναζητούνται τα αίτια της έλλειψης ύπνου και, κατ΄ επέκταση, τρόποι αντιμετώπισής της.

Σταθερός σύμμαχός μας κατά της αϋπνίας είναι η Valetonina®. Συνδυάζει τη Μελατονίνη, τη φυσική ορμόνη που παράγει ο οργανισμός μας και καθορίζει τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης με τη Βαλεριάνα, ένα φυτό γνωστό από την αρχαιότητα για τις ηρεμιστικές και αγχολυτικές του ιδιότητες και καταπολεμά την αϋπνία με φυσικό τρόπο!

Πηγές:
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/insomnia/symptoms-causes/syc-20355167
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/insomnia/expert-answers/lack-of-sleep/faq-20057757

ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Valetonina® Long Sirc
Ο φυσικός τρόπος να νικήσετε την αϋπνία

Το mefrontizo.gr χρησιμοποιεί cookies για την αναγνώριση του επισκέπτη/χρήστη με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλοήγηση του στον ιστότοπο. Αποδοχή Cookies Περισσότερα