Δρομείς: 7 λάθη, 7 λύσεις

Δεν θέλει απαραίτητα κόπο αλλά τρόπο… για να απολαμβάνετε το τρέξιμο είτε στο διάδρομο του γυμναστηρίου είτε σε εξωτερικούς χώρους. Όμως, πολλές φορές γίνονται και λάθη, τα οποία δεν κάνουν μόνο οι αρχάριοι, αλλά και οι πιο έμπειροι δρομείς.
Ιδού ποια είναι τα πιο συχνά!

Γράφει η Μαρία Γλένη, δημοσιογράφος υγείας

Γρήγορη εκκίνηση
Το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι δρομείς, συνήθως οι αρχάριοι, είναι στην αρχή της κούρσας να τρέχουν πολύ γρήγορα, με συνέπεια στην πορεία να εξαντλούνται και να μην μπορούν να αποδώσουν.
Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ξεκινάτε με αργό ρυθμό τον οποίο θα αυξάνετε σταδιακά.

Λάθος αναπνοές
Ένα από τα μεγαλύτερα ατοπήματα όσων τρέχουν είναι να αναπνέουν μόνο από τη μύτη. Αυτό είναι λάθος, γιατί οι μύες χρειάζονται οξυγόνο, το οποίο δεν επαρκεί, όταν η εισπνοή γίνεται μόνο από τη μύτη.
Η λύση είναι να εισπνέετε και από το στόμα και από τη μύτη! 

Μόνο τρέξιμο
Αρκετοί δρομείς, όταν ξεκινούν το τρέξιμο, εστιάζουν σε αυτό παραμελώντας την μυϊκή τους ενδυνάμωση. Η τακτική αυτή θεωρείται λανθασμένη, καθώς το μόνο που καταφέρνουν είναι να τραυματίζονται και να έχουν κακές επιδόσεις.

Τα «λάθος» παπούτσια
Τα παπούτσια δεν είναι αθάνατα και ειδικά των δρομέων! Υπολογίζεται ότι κάθε ζευγάρι έχει «διάρκεια ζωής» γύρω στα 500 χιλιόμετρα. Προσοχή! Τόσο τα πολυφορεμένα όσο και ο λάθος τύπος παπουτσιών μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς.
Το καλύτερο θα ήταν να έχετε δύο ζευγάρια παπούτσια και να τα εναλλάσσετε.
Πάντα να απευθύνεστε σε εξειδικευμένο κατάστημα όπου κάνουν και πελματογράφημα, ώστε να αγοράζετε τα κατάλληλα παπούτσια με βάση το πώς πατάει το πέλμα (overpronator, underpronator, neutral). 

Ούτε γουλιά
Πολλοί δρομείς, όταν τρέχουν, δεν πίνουν αρκετό νερό, καθώς ανησυχούν μήπως νιώσουν δυσφορία. Όμως, η αφυδάτωση καραδοκεί, τόσο κατά τη διάρκεια του τρεξίματος όσο και μετά την προπόνηση.
Η σύσταση των ειδικών είναι να πίνετε μικρές γουλιές νερού ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή να καταναλώνετε ποτά με ηλεκτρολύτες.

Κακή στάση σώματος
Η στάση σώματος παίζει καθοριστικό ρόλο και στο τρέξιμο. Συνήθως, οι αρχάριοι έχουν την τάση να κρατούν τα χέρια τους κοντά στο στήθος, όταν κουράζονται, ενώ κάποιοι άλλοι προτιμούν να κουνούν τα χέρια τους σταυρωτά. Επίσης, μετά από κάποια χιλιόμετρα, λόγω κούρασης, τρέχουν με σκυμμένη την πλάτη ή το κεφάλι.
Η σωστή στάση σώματος είναι τα χέρια να βρίσκονται στο πλάι, λίγο πάνω από τους γοφούς, σε γωνία 90 μοιρών και η κίνησή τους να γίνεται από τους ώμους.

Πατάτε στις φτέρνες σας σε κάθε διασκελισμό
Αυτό παρατηρείται σε πολλούς δρομείς. Ανοίγουν τόσο πολύ το διασκελισμό τους στο τρέξιμο, ώστε σε κάθε επόμενο βήμα προσγειώνουν το πόδι τους στο έδαφος πρώτα με τη φτέρνα. Θεωρείται ένα σοβαρό λάθος, αφού προκαλεί τραυματισμούς και φλεγμονή στη φτέρνα.

Πηγές:
http://news.health.com
http://www.runnersworld.com/ask-coach-jenny/5-training-mistakes-every-runner-makes

ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

SiderAL® Sport
Για αντοχή από Σίδηρο!

Το mefrontizo.gr χρησιμοποιεί cookies για την αναγνώριση του επισκέπτη/χρήστη με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλοήγηση του στον ιστότοπο. Αποδοχή Cookies Περισσότερα