Διατροφή και σχολείο: Τι πρέπει να τρώει καθημερινά το παιδί;

Μαζί με το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά ξεκινούν και τα αιώνια ερωτήματα των γονιών, όπως το «τι θα φάει αύριο το παιδί στο σχολείο;».
Και εύλογα αναρωτιούνται, καθώς οι μαθητές αφενός περνούν αρκετές ώρες στο σχολείο, πόσω μάλλον αν πηγαίνουν και στο ολοήμερο, αφετέρου, επειδή αναπτύσσονται, έχουν ιδιαίτερες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά.
Την ίδια στιγμή, τα περισσότερα παιδιά δεν είναι καθόλου «εύκολα» στο φαγητό και τις ώρες που δεν ελέγχονται από τους γονείς τους προτιμούν να καταναλώνουν αμφίβολης ποιότητας σνακ, και όχι υγιεινές τροφές που περιέχουν χαμηλότερα λιπαρά, βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα, άκρως απαραίτητα για τη φυσιολογική ανάπτυξή τους.
Εξάλλου, έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, απέδειξαν ότι όσα παιδιά καταναλώνουν τροφές που περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φολικό οξύ, αναπτύσσονται καλύτερα, το ανοσοποιητικό τους θωρακίζεται και έτσι δεν αρρωσταίνουν με το παραμικρό τον χειμώνα, ενώ έχουν καλύτερη μνήμη και συγκέντρωση. 

Καλή αρχή με το σωστό πρωινό
Η σωστή διατροφή για το σχολείο ξεκινά από το πρωινό. Μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όσα παιδιά τρώνε ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, δεν κουράζονται εύκολα και διατηρούν την απόδοσή τους σε υψηλά επίπεδα μέχρι το μεσημέρι.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί συνιστούν στους γονείς τα παιδιά πριν φύγουν για το σχολείο να καταναλώνουν ένα από τα παρακάτω γεύματα:

  • ένα μπολ με δημητριακά που είναι πλούσια σε βιταμίνες Β (απαραίτητες για την παραγωγή ενέργειας) και σίδηρο (απαραίτητος για τη συγκέντρωση και την αποφυγή αναιμίας)
  • γάλα ή γιαούρτι, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες Β και ασβέστιο, απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη του νευρομυϊκού συστήματος
  • ψωμάκι ολικής άλεσης με τυρί ή ένα αυγό και ένα ποτήρι φρεσκοστυμμένο χυμό
  • ψωμάκι με βούτυρο και μέλι και ένα ποτήρι φυσικό χυμό ή γάλα.

Στο σχολείο
Εξίσου σημαντικό με το πρωινό είναι και το κολατσιό για τα παιδιά, καθώς η κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ μειώνει την πιθανότητα τσιμπολογήματος, ενώ τροφοδοτείται με ενέργεια τόσο ο οργανισμός όσο και ο εγκέφαλος.
Για πνευματική διαύγεια και γερή μνήμη, παρασκευάστε το κολατσιό του παιδιού με τροφές που είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως: πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ψωμί ολικής άλεσης(από το κλασικό τετράγωνο του τοστ μέχρι τα στρογγυλά τύπου χάμπουργκερ).

Tips
Αποφεύγετε τα αλλαντικά που έχουν πολλά λιπαρά. Προτιμήστε τα κίτρινα τυριά και το κασέρι (δεν αφήνουν υγρά στο ψωμί).

Εναλλακτικές προτάσεις

  • ξηροί καρποί
  • γαλακτοκομικά προϊόντα
  • φρούτα της αρεσκείας του παιδιού, τα οποία όμως μπορούν εύκολα να καθαριστούν (όπως μανταρίνια, μπανάνα), ή να καταναλωθούν ακόμη και με τη φλούδα (όπως αχλάδι ή μήλο, κατά προτίμηση βιολογικής γεωργίας)
  • τα αποξηραμένα φρούτα όπως δαμάσκηνα, σταφίδες, βερίκοκα είναι μια ελκυστική και θρεπτική εναλλακτική πρόταση για τα παιδιά.

Από το κυλικείο
Υγιεινά σνακ που μπορούν να προμηθευτούν τα παιδιά από το κυλικείο είναι τα εξής:

  • κουλούρι σησαμένιο ολικής άλεσης ή λευκό
  • σταφιδόψωμο
  • φρέσκα φρούτα εποχής καλά πλυμένα ή αποξηραμένα φρούτα
  • τυποποιημένο γιαούρτι των 200 γρ., χωρίς πρόσθετα σάκχαρα
  • ξηροί καρποί, χωρίς προσθήκη αλατιού, σε ατομική συσκευασία
  • σοκολάτα υγείας ή παστέλι σε ατομική συσκευασία.

Για να μυήσετε το παιδί στην υγιεινή διατροφή, ακολουθήστε τα παρακάτω tips:

  • Μαγειρέψτε μαζί του.
  • Ψωνίστε μαζί με το παιδί τα απαραίτητα υλικά.
  • Δώστε του την ευκαιρία να συμμετάσχει στην παρασκευή του κολατσιού για να το φάει πολύ πιο πρόθυμα.
  • Για να σπάσετε τη μονοτονία, να εναλλάσσετε το αλμυρό με το γλυκό – τη μια μέρα σάντουιτς ή ένα κομμάτι πίτας και την άλλη κέικ.
  • Μην απαγορεύετε από τη διατροφή του τρόφιμα για τα οποία τρελαίνεται. Απλά μπορείτε να τα περιορίσετε.
  • Δείξτε υπομονή, καθώς τα παιδιά θέλουν τον χρόνο τους για να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες.
  • Φροντίστε να μην επιβραβεύετε τα παιδιά με φαγητό.

Για να είστε σίγουροι ότι τα παιδιά λαμβάνουν όλες τις απαραίτητες βιταμίνες κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, βάλτε στη σχολική τους καθημερινότητα τις VitaMin 360˚ Multi B της WinΜedica, οι οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για παιδιά άνω των 4 ετών, ώστε να καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που τροφοδοτούν με ενέργεια τον οργανισμό και συμβάλλουν στην ανάπτυξή του.
Επιπλέον, η VitaMin 360˚ Multi B περιέχει φολικό οξύ το οποίο παίζει ενεργό ρόλο στη σύνθεση των αμινοξέων και στην ομαλή αιμοποίηση, ενώ η βιοτίνη συμμετέχει στον έλεγχο του κυτταρικού κύκλου και στον ομαλό μεταβολισμό των μικροθρεπτικών συστατικών. Όλες αυτές οι λειτουργίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.

ΠΗΓΕΣ
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/childrens-health/in-depth/nutrition-for-kids/art-20049335
https://healthengine.com.au/info/nutrition-for-school-children
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3196854/
https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=90&contentid=P02280

ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Vitamin 360o Multi B
Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Φολικό οξύ και Βιοτίνη, κατάλληλες για παιδιά από 4 ετών και άνω

Το mefrontizo.gr χρησιμοποιεί cookies για την αναγνώριση του επισκέπτη/χρήστη με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλοήγηση του στον ιστότοπο. Αποδοχή Cookies Περισσότερα